Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(82)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(15)
Proza
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(83)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(56)
W29 (Rembielińska 6a)
(5)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Fihel Marta
(8)
Komerski Grzegorz
(8)
Jemielniak Dariusz
(5)
Budzyński Wojciech
(4)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(4)
Polak Maciej (grafik)
(3)
Czernecka Julita
(2)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(2)
Hadyniak Bogusław (1944- )
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Monkiewicz Jan (1949- )
(2)
Rodzik Izabella
(2)
Szablewski Andrzej
(2)
Wilde Oscar (1854-1900)
(2)
Šmid Wacław
(2)
Adamska Agata
(1)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Baczyńska Anna K
(1)
Barrie James Matthew (1860-1937)
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Borowiec Bartosz
(1)
Brach Tadeusz
(1)
Bryx Marek (1953- ). Red
(1)
Bębenista Roman
(1)
Choroszczak Jerzy
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarczyńska Anna
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Daniłoś Magdalena
(1)
Diamandis Peter H
(1)
Dobrowolska Anna
(1)
Eaton David
(1)
Foryś Iwona
(1)
Füchsel Halina
(1)
Gawlik Katarzyna (zarządzanie)
(1)
Geest Yuri van
(1)
Gołębiewski Dariusz
(1)
Grocholski Zbyszek
(1)
Grotte Małgorzata
(1)
Gruszecki Paweł (prawo)
(1)
Gugała Krzysztof
(1)
Guziejewska Beata
(1)
Handschke Jerzy
(1)
Herman Andrzej (ekonomia)
(1)
Ismail Salim (1965- )
(1)
Jas Marta
(1)
Jaworski Władysław Leopold (1929-2017)
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaliszewski Andrzej (1954- )
(1)
Kawalec Stefan (1953- )
(1)
Kieżun Witold (1922- )
(1)
Koch Ewelina
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kot Michał (marketing)
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Krzemień Grzegorz
(1)
Krzyżanowska Magdalena
(1)
Kurzępa-Czopek Elżbieta
(1)
Kuzin??ska Hanna
(1)
Lisowski Szymon
(1)
Macko Anna
(1)
Malone Michael S. (1954- )
(1)
Mazur Karolina
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mazurek Grzegorz (marketing) Redakcja
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Miegoń Arkadiusz
(1)
Migaszewski Franciszek
(1)
Mikita Małgorzata
(1)
Miklaszewska Ewa (1956- )
(1)
Mikulec Marek
(1)
Miotk Anna
(1)
Monkiewicz Jan
(1)
Monkiewicz Marek
(1)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(1)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942). Anne of Avonlea (ang.)
(1)
Morawski Witold
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Panfil Marek
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Pawlak Zbigniew (organizacja i zarządzanie)
(1)
Pełka Wanda
(1)
Plata-Alf Dagmara
(1)
Polak Maciej
(1)
Potocki Wojciech
(1)
Pytlarczyk Ernest (ekonomia)
(1)
Rybicki Piotr
(1)
Sala Paweł
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Skórzewska-Amberg Małgorzata
(1)
Sobczak Andrzej (nauki ekonomiczne)
(1)
Sokołowski Jarosław (reklama)
(1)
Sowiński Łukasz (marketing)
(1)
Stasiak-Jazukiewicz Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1801-1900
(4)
1901-2000
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(81)
Język
polski
(76)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Dzieci
(3)
Menedżerowie
(3)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
B1
(2)
Młodzież
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
A1
(1)
A2
(1)
Specjaliści do spraw logistyki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura szkocka
(2)
Literatura duńska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(10)
Język angielski
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Zarządzanie
(5)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(4)
Kadry
(3)
Organizacja
(3)
Ania Shirley (postać fikcyjna)
(2)
Dedukcja
(2)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(2)
Inwestycje
(2)
Jakość życia
(2)
Kryminalistyka
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Negocjacje
(2)
Nieruchomości
(2)
Prywatni detektywi
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przestępstwo
(2)
Przyjaźń
(2)
Ropa naftowa
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek ubezpieczeniowy
(2)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(2)
Socjologia
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Umowa
(2)
Włosy rude
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Analiza danych
(1)
Antyglobalizm
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Blockchain
(1)
Budownictwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Deep learning
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczęta
(1)
Dług publiczny
(1)
E-mail marketing
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Encyklopedie
(1)
Euro
(1)
FinTech
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze hedgingowe
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Hedging
(1)
Innowacje
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Internet
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Język angielski (tekst)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konserwatyzm
(1)
Konstytucja
(1)
Kontrkultura
(1)
Korespondencja handlowa
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Kredyt hipoteczny
(1)
Kryzys finansowy
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Las
(1)
Liberalizm
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Media publiczne
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodość
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Normy moralne
(1)
Ochrona danych
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(2)
Kanada
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Azja
(1)
Chiny
(1)
Japonia
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Monografia
(5)
Opracowanie
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręczniki
(3)
Powieść
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Kryminał
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rozmówki
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Komiks
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
82 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53111 (1 egz.)
Kaucja: 65,16 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-172.
Globalna, interaktywna sieć to potężne narzędzie komunikacji i współpracy między ludźmi. Podłączeni do sieci są nie tylko ludzie, ale także organizacje i przedmioty. Technologia sieciowa staje się nieodłączną częścią naszego życia, którego niemal każdy fragment staje się usieciowiony i dostępny w "chmurze". To niesie ze sobą ogromne konsekwencje. Funkcjonowanie gospodarek i społeczeństw zaczyna podlegać nowemu rodzajowi logiki - logice sieciowej, gdzie sieci stają się systemem nerwowym społeczeństwa. Wpływa to na funkcjonowanie społeczeństw, stwarzając nieznane wcześniej możliwości i, jednocześnie, kreując nowe zagrożenia i obszary niepewności. Ta książka jest o tym, jak lepsze zrozumienie potencjału mediów społecznościowych pod kątem biznesowym może przynieść korzyści przedsiębiorcom i menedżerom, konsumentom, pracownikom i pozostałym grupom interesariuszy, którzy jak nigdy wcześniej mogą aktywnie włączać się w działania firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55121 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
Najlepsze praktyki skutecznego menedżera / redakcja Anna Baczyńska, Anna Czarczyńska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2019. - 309 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(AKM Akademia Kompetencji Menedżera)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Autorami książki są wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, prowadzący dla menedżerów Akademię Kompetencji Menedżera, której celem jest zapoznanie praktyków biznesu z najnowszymi trendami i technikami zarządzania. W ramach Akademii menedżerowie dowiadują się m.in. jak rozwijać swój osobisty potencjał menedżerski, budować własny wizerunek i autorytet, zarządzać zespołami, konfliktami i zmianą, negocjować i komunikować się. Każde z tych zagadnień i wyzwań jest omówione w książce przez wykładowcę-specjalistę w danej dziedzinie, przy czym w odniesieniu do każdego tematu autorzy przedstawiają: opis problemu, studium przypadku, implikacje praktyczne i dobre praktyki, zadania wdrożeniowe dla czytelnika oraz użyteczne źródła informacji. W efekcie czytelnik otrzymuje solidną dawkę odświeżającej "stare nawyki" wiedzy oraz praktyczne narzędzia przygotowane z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki o zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57482 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek w firmie)
Bibliogr. s. 153-155.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżerów Budowlanych)
U dołu okł.: DG Edukacja i Kultura Program " Uczenie się przez całe życie" Leonardo da Vinci.
Bibliogr. s. 253-254.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09.0 (3 egz.)
(dostępność ok. 30.09.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52773 (1 egz.)
Kaucja: 34,71 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 295-297.
PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem, a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka dra Wojciecha Budzyńskiego, wykładowcy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, szkoleniowca i trenera biznesu, a także doświadczonego menedżera. Książka zawiera zarówno usystematyzowaną wiedzę w dziedzinie PR, jak i praktyczne rady, jak organizować działalność PR-owską, od czego zacząć, jak opracować program budowania wizerunku firmy czy wdrożyć system identyfikacji wizualnej. Wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy z mediami. Przedstawiono wiele aktualnych przykładów radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Ponadto autor omawia także przygotowanie i rozpowszechnianie wydawnictw firmowych, organizację imprez, zawieranie umów sponsorskich oraz prowadzenie działalności lobbingowej. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.
Rozdział 1. Uwarunkowania działań wizerunkowych * 1.1. Istota nowoczesnego public relations * 1.2. Relacje pomiędzy wizerunkiem a reputacją * 1.3. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu * na otoczenie * 1.4. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe * 1.5. Wykorzystanie współczesnych koncepcji komunikowania * 1.6. Rodzaje technik kreowania wizerunku * Rozdział 2. Public relations a koncepcja społecznej odpowiedzialności * 2.1. Kultura organizacyjna promowanego podmiotu * 2.2. Społeczna odpowiedzialność jako uwarunkowanie wizerunku * 2.3. Społeczna reakcja jako forma społecznej odpowiedzialności * 2.4. Formalne uwarunkowania działań w ramach społecznej odpowiedzialności * Rozdział 3. Przygotowanie działań public relations * 3.1. Decyzje w zakresie struktury organizacyjnej * 3.2. Zakres przedsięwzięć początkowych * 3.3. Metody wstępnych badań wizerunku * 3.4. Prowadzenie monitoringu mediów * Rozdział 4. Przyjęcie strategii działań public relations * 4.1. Strategia według koncepcji promocyjnej 6M * 4.2. Określenie misji i celów działania * 4.3. Identyfikacja grup docelowych * 4.4. Ustalanie zasad finansowania public relations * 4.5. Dobór treści, technik i koncepcji badania * skuteczności * Rozdział 5. Tworzenie programu działań public relations * 5.1. Elementy programu public relations * 5.2. Koncepcja doboru technik i treści oddziaływania * 5.3. Kompleksowy program kształtowania * wizerunku * Rozdział 6. Techniki tworzenia tożsamości promowanego podmiotu * 6.1. Relacje pomiędzy wizerunkiem a tożsamością * 6.2. System identyfikacji wizualnej * 6.3. Decyzj e dotyczące wdrażania systemu * Rozdział 7. Media relations, czyli techniki współpracy z prasą * 7.1. Zasady współpracy z dziennikarzami * 7.2. System informacji bieżącej do prasy * 7.3. Konferencja reporterska, briefing i przyjęcie prasowe * 7.4. Etapy organizacji konferencji prasowej * Rozdział 8. Posługiwanie się wywiadem prasowym * 8.1. Wykorzystanie wywiadu jako techniki media relations * 8.2. Zasady prowadzenia wywiadu dla prasy drukowanej * 8.3. Specyfika wywiadu radiowego i telewizyjnego * 8.4. Techniki odpowiedzi na trudne pytania dziennikarza * Rozdział 9. Prowadzenie działań public relations w internecie * 9.1. Możliwości kreowania wizerunku poprzez sieć * 9.2. Wykorzystanie internetu do współpracy z dziennikarzami * 9.3. Wizerunkowe aspekty strony WWW * 9.4. Kreowanie wizerunku poprzez media społecznościowe * 9.5. Wykorzystanie technik SEO PR * Rozdział 10. Przekazywanie treści promocyjnych poprzez wydawnictwa własne * 10.1. Rodzaje tradycyjnych i elektronicznych wydawnictw własnych * 10.2. Wydawnictwa ukierunkowane na środowisko wewnętrzne * 10.3. Wykorzystanie zewnętrznych wydawnictw własnych * Rozdział 11. Organizacja promocyjnych imprez firmowych * 11.1. Promocyjne wykorzystanie seminarium i konferencji * 11.2. Działania public relations przy okazji targów i wystaw * 11.3. Dni otwartych drzwi ukierunkowane na środowisko lokalne * 11.4. Obchody rocznicowe jako możliwość promocji w otoczeniu zewnętrznym * Rozdział 12. Prowadzenie działalności sponsoringowej i lobbingowej * 12.1. Sponsoring jako metoda zdobycia uznania społecznego * 12.2. Zasady zawierania umów sponsorskich * 12.3. Kreowanie wizerunku w wyniku działań lobbingowych * Rozdział 13. Wykorzystanie technik komunikacji wewnętrznej * 13.1. Potrzeby komunikacyjne pracowników * 13.2. Cele i zadania komunikacji wewnętrznej * 13.3. Zasady wykorzystania technik komunikacji wewnętrznej * Rozdział 14. Relacje inwestorskie wykorzystywane przez spółki * 14.1. Cele i adresaci relacji inwestorskich * 14.2. Specyficzne techniki relacji inwestorskich * 14.3. Corporate governance, czyli zasady ładu korporacyjnego w spółce * Rozdział 15. Przygotowanie procedur ochrony wizerunku w sytuacji kryzysowej * 15.1. Zasady zarządzania kryzysami * wizerunkowymi * 15.2. Identyfikacja potencjalnych zagrożeń wizerunkowych * 15.3. Tworzenie procedur postępowania w formie książki kryzysowej * Rozdział 16. Wykorzystanie koncepcji wizerunku równoległego w public relations * 16.1. Uwarunkowania powstania wizerunku równoległego * 16.2. Istota wizerunku równoległego * 16.3. Nowe podejście do koncepcji kreowania wizerunku * 16.4. Wizerunek równoległy jako jedno ze źródeł wartości promowanego podmiotu * Zakończenie. Prowadzenie działań public relations z poszanowaniem wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliografia na stronach 263-264.
To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów, a także do małych i średnich przedsiębiorców, oferując im w jak najprostszy sposób podstawową wiedzę organizacyjną i handlową na temat szeroko rozumianej współpracy ze spedytorem czy przewoźnikiem. W zakresie wiedzy handlowej przedsiębiorcy znajdą informacje, jak analizować rynek transportowy, znaleźć właściwych spedytorów czy przewoźników, wynegocjować z nimi dogodne stawki za świadczone usługi lub ustalić warunki umów o świadczenie usług spedycyjnych. Na etapie zawierania umów przedsiębiorcy będą mogli wesprzeć się książką przy szukaniu właściwych zabezpieczeń i ograniczaniu ryzyka wynikającego ze współpracy z partnerem z rynku transportowo-spedycyjno-logistycznego (tzw. branży TSL) i zmiennej sytuacji rynkowej. Autor książki przekazuje ponadto praktyczne informacje o tym, jak posługiwać się dokumentami spedycyjnymi i transportowymi, a także jak przygotować listy przewozowe, gdy trzeba będzie złożyć je w banku, rozliczając umowę handlową tzw. akredytywą dokumentową. Ze względu na skalę reklamacji z tytułu szkód w transporcie autor starał się w szczególności rozbudować informacje na ten temat. W związku z tym, że skuteczne reklamacje transportowe powinny być właściwie przygotowane już na etapie wykrycia wad, a także wymaga się przestrzegania przy ich zgłaszaniu odpowiednich terminów i procedur, autor przedstawił właściwe uregulowania, pojawiające się na ten temat w konwencjach przewozowych czy ustawach. Dokładna analiza systemu uwarunkowań prawnych i zwyczajowych dotyczących usług transportowych oraz spedycyjnych ma umożliwić przedsiębiorcom prawidłowe uzasadnienie składanych reklamacji czy ich dochodzenie na dalszych etapach procesu reklamacyjnego. Wiele przedstawionych w książce koncepcji starano się wyjaśnić przykładami.
Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa * 1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie * 1.2. System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa * 1.3. Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach * 1.4. Giełdy transportowe * Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych * 2.1. Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego * 2.2. Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym * 2.3. Ustawy branżowe dotyczące transportu * 2.4. Zwyczaje transportowe * 2.5. Prawo właściwe w umowach transportowych * Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych * 3.1. Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami * 3.2. Umowy ramowe w transporcie i spedycji * 3.3. Ogólne warunki przewozu * 3.4. Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych * Rozdział 4. Transport drogowy * 4.1. Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym * 4.2. Konwencja CMR * 4.3. Dokumenty w transporcie drogowym * 4.4. Umowa ADR * Rozdział 5. Transport kolejowy * 5.1. Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym * 5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS * 5.3. Dokumenty w transporcie kolejowym * 5.4. Instrukcje ładunkowe kolei * Rozdział 6. Transport morski * 6.1. Procedury wysyłkowe w transporcie morskim * 6.2. Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie * 6.3. Dokumenty w transporcie morskim * 6.4. Kodeks morski * Rozdział 7. Transport lotniczy * 7.1. Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym * 7.2. Konwencja Montrealska * 7.3. Dokumenty w transporcie lotniczym * 7.4. Stowarzyszenia IATA i ICAO * Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem * 8.1. Zakres usług spedycyjnych * 8.2. Procedury współpracy ze spedytorem * 8.3. Dokumenty spedycyjne * 8.4. Uzanse OPWS 2010 * 8.5. Organizacje FIATA i CLECAT * Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 * 9.1. Baza dostawy * 9.2. Terminy uniwersalne w Incoterms 2010 * 9.3. Terminy morskie w Incoterms 2010 * 9.4. Procedury bezpieczeństwa w transporcie * 9.5. Terminy Combiterms 2011 i RAFTD * 9.6. Zasady negocjowania bazy dostawy * Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie * 10.1. Ryzyko transportowe * 10.2. Ubezpieczenia cargo * 10.3. Klauzula ICC A * 10.4. Klauzula ICC B * 10.5. Klauzula ICC C * 10.6. Ubezpieczenia OCP i OCS * Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie * 11.1. Dokumenty transportowe a baza dostawy * 11.2. Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600 * 11.3. Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów * 11.4. Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych * Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów * 12.1. Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych * 12.2. Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności * 12.3. Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu * 12.4. Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010 * 12.5. Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy * Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym * 13.1. Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego * 13.2. Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR * 13.3. Tryby zabezpieczenia roszczenia przy załadunku * 13.4. Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji * 13.5. Załatwianie reklamacji przez przewoźnika * Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym * 14.1. Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego * 14.2. Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM * 14.3. Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS * 14.4. Reklamacje morskie według Konwencji RHV * 14.5. Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich * 14.6. Reklamacje w transporcie lotniczym * Zakończenie * Załączniki * 1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg) * 2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 - OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. [241]-243.
Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny. I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę. We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie- dochodzeniu reklamacji. "Zakupy w przedsiębiorstwie" to praktyczny poradnik dla kupujących: - jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości? - jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentemi wartościowym partnerem biznesowym?
Rozdział 1. Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa * Rozdział 2. Proces poszukiwania i segmentacja dostawców * Rozdział 3. Metody oceny i kwalifikacji dostawców * Rozdział 4. Proces ofertowy w zakupach * Rozdział 5. Negocjacje zakupowe * Rozdział 6. Ogólna koncepcja umowy z dostawcą * Rozdział 7. Elementy umowy z dostawcą * Rozdział 8. Umowa ramowa w sferze zakupów * Rozdział 9. Transport w zaopatrzeniu przedsiębiorstwa * Rozdział 10. Reklamowanie zakupu towarów i usług
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55701 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52055 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem książki jest ocena możliwości zastosowania różnych metod wyceny przedsiębiorstwa w transakcjach M&A (fuzji i przejęć) z uwzględnieniem motywów transakcji oraz warunków towarzyszących transakcjom międzynarodowym. W poszczególnych rozdziałach prezentowane są najczęściej stosowane w praktyce metody wyceny. Ponadto każdy z rozdziałów jest opatrzony komentarzem dotyczącym możliwości aplikacyjnych danej kategorii metod w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć. Książka jest przeznaczona zarówno dla analityków wspierających decydentów w transakcjach M&A, jak i dla studentów kierunków ekonomicznych i biznesowych zgłębiających arkana zarządzania finansami.
Wprowadzenie (Dorota Ciesielska, Karolina Mazur) * 1. Metody dochodowe w wycenie przedsiębiorstw (Karolina Mazur, Monika Inków) * Wstęp * 1.1. Istota metod dochodowych * 1.2. Procedury wybranych metod dochodowych * 1.2.1. Ogólne zasady i zalecenia stosowane w metodach dochodowych * 1.2.2. Zasady stosowania DCF i jej poszczególnych form * 1.2.3. Zasady stosowania modeli zdyskontowanych dywidend * 1.2.4. Zasady stosowania EVA * 1.3. Zasady obliczania wartości terminalnej (rezydualnej) * 1.4. Przykłady wyceny z zastosowaniem metody EVA i DCF * Zakończenie * Literatura * 2. Szacowanie stopy dyskontowej w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć (Karolina Mazur) * Wstęp * 2.1. Ogólne zalecenia dotyczące szacowania WACC * 2.2. Premia za ryzyko w warunkach transakcji międzynarodowych * 2.3. Międzynarodowy model CAPM (ICAPM) - podsumowanie podstawowych podejść * Zakończenie * Literatura * 3. Prognozy wykorzystywane w procesie wyceny (Anna Gondek) * Wstęp * 3.1. Prognozy ekonomiczne w wycenie przedsiębiorstwa * 3.2. Prognozowanie do wyceny przedsiębiorstwa w kontekście międzynarodowych fuzji i przejęć * Zakończenie * Literatura * 4. Metody prognozowania zmiennych wewnętrznych przedsiębiorstwa na podstawie szeregów czasowych (Anna Gondek) * Wstęp * 4.1. Prognozowanie zmiennych wewnętrznych przedsiębiorstwa * 4.2. Metody prognozowania zmiennych wewnętrznych na podstawie szeregów czasowych * 4.3. Prognozy wariantowe w wycenie przedsiębiorstwa zintegrowane z wywiadem eksperckim * 4.4. Prognozowanie zmiennych wewnętrznych przedsiębiorstwa w procesie fuzji i przejęć * Zakończenie * Literatura * 5. Modele wyceny oparte na majątku {Piotr Ostrego) * Wstęp * 5.1. Opis podstawowych metod majątkowych * 5.1.1. Metoda aktywów netto * 5.1.2. Metoda skorygowanych aktywów netto * 5.1.3. Metoda odtworzeniowa * 5.1.4. Metoda likwidacyjna * 5.2. Przykłady zastosowania metod majątkowych * Zakończenie * Literatura * 6. Metody wskaźnikowe w wycenie przedsiębiorstw (Magdalena Wasylkowska) * Wstęp * 6.1. Istota metod wyceny opartych na porównaniach rynkowych * 6.2. Rodzaje wskaźników wykorzystywanych w metodach porównawczych * 6.3. Wycena przedsiębiorstwa metodą transakcji porównywalnych * 6.4. Korekty danych finansowych przedsiębiorstwa w metodach porównawczych * 6.5. Dobór przedsiębiorstw porównywalnych * 6.6. Przykład wyceny przedsiębiorstwa metodą porównawczą * 6.7. Wykorzystanie metod mnożnikowych w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć * Zakończenie * Literatura * 7. Metody mieszane w wycenie przedsiębiorstw (Magdalena Wasylkowska) * Wstęp * 7.1. Istota metod mieszanych * 7.2. Rodzaje metod mieszanych * 7.3. Wycena firmy przy zastosowaniu metod mieszanych * 7.4. Wartość w wycenie przedsiębiorstw * 7.5. Wycena firmy z uwzględnieniem wartości godziwej (fair market value) * 7.6. Metody mieszane w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć * Zakończenie * Literatura * 8. Zmienność kursów walutowych a wycena przedsiębiorstwa w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć (Anna Gondek) * Wstęp * 8.1. Wpływ zmienności kursów walutowych na wartość przedsiębiorstwa * 8.2. Przyczyny i skutki przeszacowania prognoz do wyceny przedsiębiorstwa * 8.3. Symetria i asymetria informacji w wycenie w procesie M&A * Zakończenie * Literatura * 9. Specyfika wyceny przedsiębiorstwa w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć (Dorota Ciesielska) * Wstęp * 9.1. Wartość w procesie fuzji i przejęć * 9.2. Wybór metody wyceny w procesie fuzji i przejęć * 9.3. Motywy fuzji i przejęć jako determinanta wyboru metody wyceny przedsiębiorstwa * 9.4. Zastosowanie podejścia dochodowego w wycenie na potrzeby transakcji M&A * 9.5. Wycena efektu synergii * 9.6. Premia za kontrolę i jej znaczenie dla wyceny przedsiębiorstwa w procesie M&A * 9.7. Specyfika wyceny w międzynarodowych M&A * Zakończenie * Literatura * Konkluzje (Dorota Ciesielska) * Słownik wybranych terminów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339.7 (1 egz.)
Kaucja: 29,18 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [365]-393.
Czy w XXI wieku dystans ma znaczenie dla międzynarodowego biznesu? Czy i w jaki sposób wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstw decydujących się na ekspansję zagraniczną? Istnieje wiele argumentów przemawiających za tezą, że dystans - jako bariera umiędzynarodowienia przedsiębiorstw związana z odległością geograficzną, ale także odmiennością kulturową, administracyjną i gospodarczą rynków - traci na znaczeniu. Globalizacja jest najczęściej przedstawiana jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek krajowych, która przejawia się w integracji rynków i produkcji. Niewątpliwie spadek barier celnych i ograniczeń dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologiczny (postępująca digitalizacja, automatyzacja oraz spadek kosztów transportu) napędzają procesy globalizacji, co daje podstawy dla twierdzenia, że dystans - zwłaszcza geograficzny - rzeczywiście traci na znaczeniu. Wyniki wielu badań sugerują jednak, że tezę o śmierci dystansu ogłoszono przedwcześnie. Nowsze badania, które analizują poziom konwergencji między krajami w okresie między 1960 a 2009 rokiem pod względem ekonomicznym, demograficznym, poziomu wiedzy, finansowym i politycznym, wykazują, że kraje upodobniły się do siebie mniej, niż sądzono. Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jesteśmy świadkami narastającego - na fali nastrojów nacjonalistycznych - protekcjonizmu, także w krajach Unii Europejskiej. Niepewność związana z wyjściem Wielkiej Brytanii ze struktur UE (brexit), wojny handlowe między USA i Chinami oraz USA z UE odzwierciedlają trendy cofania się globalizacji. Będzie to wpływać na globalną sytuację makroekonomiczną, a w efekcie również na zachowania przedsiębiorstw i menedżerów kształtujących strategie międzynarodowego rozwoju firm. W kontekście internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw istotne wydają się dwa pytania stawiane w książce: Jak przedsiębiorstwa pokonują trudności wynikające z postrzeganych przez menedżerów różnic między rynkiem krajowym a rynkiem zagranicznym? Czy wpływ dystansu na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych zależny jest od intensywności technologicznej branży, w której działają przedsiębiorstwa? Celem badań prowadzonych na potrzeby tej pracy było rozpoznanie wpływu postrzeganego przez menedżerów dystansu (dystansu psychicznego) na wyniki przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, poznanie sposobów pokonywania trudności wynikających z różnic pomiędzy rynkami oraz sformułowanie modelu pokonywania dystansu.
Wstęp * Rozdział 1. DYSTANS PSYCHICZNY JAKO KATEGORIA TEORETYCZNA ORAZ OBSZAR BADAWCZY * 1.1. Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji * przedsiębiorstw * 1.2. Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji * 1.3. Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru * 1.4. Główne nurty badań dystansu psychicznego * Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) * Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych * Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego * Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu * Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym * Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania * Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmiennośco rynków * 1.5. Efekty na rynkach zagranicznych: filary perspektywy strategicznej i rodzaje barier ("kosztów") * Rozdział 2. MODEL I METODA BADAŁ * 2.1. Luka badawcza - kompleksowość zależności, kontekst i mechanizmy ograniczające wpływ dystansu psychicznego na ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw * 2.2. Cele, pytania i model konceptualny * 2.3. Logika modelu konceptualnego * Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście * Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny * 2.4. Metody badawcze * Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych * Proces badawczy * Rozdział 3. DYSTANS PSYCHICZNY I SPOSOBY JEGO POKONYWANIA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ ILOŚCIOWYCH * 3.1. Próba badawcza * 3.2. Operacjonalizacja zmiennych * 3.3. Modele równań strukturalnych (SEM) * 3.4. Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego * Model strukturalny dla całej próby * Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych * 3.5. Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego * 3.6. Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych * Dystans psychiczny * Reakcja na dystans i zakres instrumentów * Adaptacja do rynku zagranicznego * 3.7. Podsumowanie badań ilościowych * Rozdział 4. MECHANIZMY POKONYWANIA DYSTANSU W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŁ JAKOŚCIOWYCH * 4.1. Studium przypadku jako metoda badawcza * 4.2. Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego * 4.3. Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej * 4.4. Dystans kulturowy * Postrzegana kulturowa odmienność rynków * Pokonywanie dystansu kulturowego * Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne * 4.5. Dystans administracyjny * Postrzegana administracyjna odmienność rynków * Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki * Pokonywanie dystansu administracyjnego * Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne * 4.6. Dystans geograficzny * Postrzegana geograficzna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu geograficznego * Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne * 4.7. Dystans gospodarczo-technologiczny * Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków * Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego * Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne * 4.8. Podsumowanie badań jakościowych * Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji * Typy mechanizmów pokonywania dystansu * Rozdział 5. MODEL POKONYWANIA DYSTANSU W EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ * 5.1. Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny * 5.2. Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw * 5.3. Wkład w praktykę zarządzania * 5.4. Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań * Załączniki * Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 roku * Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych * Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych * Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych * Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) * Załącznik 6. Przypadek B (Granna) * Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) * Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol) * Bibliografia * Spis rysunków * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inst. spr. : Centrum Coachingu Akademia Leona Koźmińskiego.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy niektórych art. Spis treści również ang.
Dialog jest sercem każdej istotnej relacji, w tym relacji coachingowej, a zarazem koniecznym warunkiem rozwoju indywidualnego i społecznego - to właśnie dzięki niemu można mówić o prawdziwym spotkaniu dwóch osób. Bez takiego spotkania, bez możliwości przejrzenia się w oczach innego podmiotu, bez nazwania i wyrażenia własnych myśli, bez empatycznego otwarcia się i usłyszenia myśli drugiego człowieka oraz bez wymiany poglądów prowadzącej do współtworzenia nowych idei - niemożliwe byłoby ani samopoznanie, ani tworzenie więzi, ani też indywidualny, czy społeczny progres. Można uznać, że nawiązywanie dialogu jest nie tylko naturalną, wrodzoną potrzebą homo sociologicus, ale wręcz konstytuuje nasze człowieczeństwo. W tym kontekście coaching, rozumiany jako konstruktywny dialog staje się nie tylko sposobem na zaspokojenie jednej z fundamentalnych ludzkich potrzeb, ale także pięknym i skutecznym narzędziem służącym do facylitacji indywidualnego i społecznego rozwoju. Podejmowany dotychczas w nieznacznym stopniu temat szeroko rozumianego dialogu, mającego wielowiekową tradycję, staje się w tej publikacji nowym polem badawczym, a także nowym wyznacznikiem rozwoju, postępu i innowacyjności - zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i w obszarze zarządzania i edukacji. Przedstawione w książce interesujące konteksty analiz i interpretacji procesu coachingu jako dialogu potwierdzają jego aktualność i niezwykłą dynamikę rozwojową. Pokazują nowe paradygmaty i trendy. Wskazywanie interdyscyplinarnych relacji i zależności stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie stojące przed światem nauki, biznesu i edukacji, z którymi muszą się zmierzyć instytucje zajmujące się kształceniem i doskonaleniem kompetencji pracowników i nauczycieli. Tutaj właśnie coaching uzupełnia lukę między kształceniem sformalizowanym i ustawicznym rozwojem człowieka. Książka jest przeznaczona nie tylko dla praktyków i teoretyków coachingu, lecz także dla wszystkich, którzy widzą w tej metodzie szansę na rozwój własnego potencjału. - prof. dr hab. Józef Bednarek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55782 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.07.2024)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-251.
Kim są single i jak wygląda ich życie, czy ma coś wspólnego z obrazem przedstawianym w mediach? To pytanie towarzyszy wielu dyskusjom na portalach internetowych, debatom w telewizji, radiu i prasie. Książka pogłębia dotychczasową wiedzę o wielkomiejskich singlach, ich stylu życia oraz przyczynach bycia "solo". Single mówią o swoich wymaganiach wobec potencjalnego partnera i wyobrażeniu idealnej miłości, dzielą się refleksjami dotyczącymi ich związków. Mówią też o znaczeniu kariery zawodowej, pasjach, i w końcu o zaletach i wadach życia w pojedynkę. Książka ujawnia podobieństwa i różnice między polskimi singlami oraz wyjaśnia, czemu jednych nazywa się "bezkompromisowymi", a innych "oswojonymi" lub "romantykami".
1. Życie w pojedynkę jako zjawisko społeczne na świecie i w Polsce * 1.1. Życie w pojedynkę w społeczeństwie przednowoczesnym * 1.2. Życie bez stałego partnera w społeczeństwie nowoczesnym * 1.3. Single w społeczeństwie ponowoczesnym * 1.4. Upowszechnianie się kategorii społecznej singli we współczesnej Polsce * 1.5. Konkluzje * 2. Przegląd badań dotyczących zjawiska życia w pojedynkę * 2.1. Problemy z definicją pojęcia "singiel" * 2.2. Zjawisko życia w pojedynkę w świetle wyników badań światowych * 2.3. Polskie badania życia w pojedynkę jako zjawiska społecznego * 2.4. Konkluzje * 3. Wybór życia w pojedynkę jako wynik tendencji ponowoczesnych * 3.1. Bycie singlem jako konsekwencja realizacji wartości indywidualistycznych * 3.2. Silne zaangażowanie w pracę zawodową * 3.3. Idealizacja miłości oraz oczekiwanie określonych cech i zachowań partnera * 3.4. Zmiana oczekiwań wobec modelu związku * 3.5. Konkluzje * 4. Bycie singlem jako skutek doświadczeń funkcjonowania w rodzinie pochodzenia i w grupach przyjacielskich * 4.1. Nieudane małżeństwo rodziców * 4.2. Negatywny obraz formalnych i nieformalnych związków przyjaciół * 4.3. Idealne małżeństwo rodziców jako niedościgniony wzór * 4.4. Zbyt silne więzi z rodziną pochodzenia * 4.5. Nawyk życia w pojedynkę utrwalony u jedynaków * 4.6. Inne powody bycia singlem w kontekście uwarunkowań rodzinnych * 4.7. Konkluzje * 5. Życie "solo" jako rezultat niepowodzeń w budowaniu życia we dwoje * 5.1. Brak porównywalnego zaangażowania partnerów w budowanie związku * 5.2. Doznanie zdrady lub porzucenia * 5.3. Stawianie wysokich wymagań potencjalnym partnerom * 5.4. Brak gotowości do założenia rodziny * 5.5. Odpoczynek po okresie życia we dwoje * 5.6. Doświadczenie niespełnionej miłości * 5.7. Trudności w nawiązywaniu kontaktów z osobami płci przeciwnej * 5.8. Konkluzje * 6. Praca zawodowa jako główny wyznacznik stylu życia singli * 6.1. Samorealizacja i pasja - praca jako wartość autoteliczna * 6.2. Zarabianie pieniędzy - praca jako wartość instrumentalna * 6.3. Dwa etaty jako połączenie wartości instrumentalnej i autotelicznej pracy * 6.4. Konkluzje * 7. Formy spędzania czasu wolnego przez singli * 7.1. Udział w spotkaniach towarzyskich * 7.2. Robienie zakupów * 7.3. Domowe formy rozrywki * 7.4. Uczestnictwo w życiu kulturalnym * 7.5. Czas na kształcenie i realizowanie oryginalnych pasji * 7.6. Wykonywanie obowiązków domowych * 7.7. Korzystanie z zabiegów upiększających * 7.8. Uprawianie sportu i innych aktywności fizycznych * 7.9. Sposoby spędzania urlopów i świąt * 7.10. Konkluzje * 8. Znaczenie kontaktów społecznych w życiu "solo" * 8.1. Sieć relacji rodzinnych i towarzyskich * 8.2. Wsparcie rodziny i przyjaciół w funkcjonowaniu w pojedynkę * 8.3. Stosunek rodziny i przyjaciół do życia bez stałego partnera * 8.4. Relacje intymne * 8.5. Obawy związane z samotną starością * 8.6. Konkluzje * 9. Stosunek singli do życia w pojedynkę * 9.1. Czynniki skłaniające do bycia singlem * 9.2. Czynniki skłaniające do życia w stałym związku * 9.3. Stopień zadowolenia singli zżycia bez stałego partnera * 9.4. Konkluzje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkomiejscy single / Julita Czernecka. - Wyd. w nowej szacie graf. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2014. - 251 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [237]-251.
Kim są single i jak wygląda ich życie, czy ma coś wspólnego z obrazem przedstawianym w mediach? To pytanie towarzyszy wielu dyskusjom na portalach internetowych, debatom w telewizji, radiu i prasie. Książka pogłębia dotychczasową wiedzę o wielkomiejskich singlach, ich stylu życia oraz przyczynach bycia "solo". Single mówią o swoich wymaganiach wobec potencjalnego partnera i wyobrażeniu idealnej miłości, dzielą się refleksjami dotyczącymi ich związków. Mówią też o znaczeniu kariery zawodowej, pasjach, i w końcu o zaletachi wadach życia w pojedynkę. Książka ujawnia podobieństwa i różnice między polskimi singlami oraz wyjaśnia, czemu jednych nazywa się "bezkompromisowymi", a innych "oswojonymi" lub "romantykami".Niemal każdego z nas intryguje, dlaczego część osób jest/pozostaje singlami? Autorka podjęła próbę znalezienia przyczyn życia w pojedynkę. Z uzyskanych danych wyłaniają się trzy przyczyny: praca zawodowa, środowisko rodzinne zarówno z dobrymi, jak i złymi wzorami, osobiste doświadczenia. Ten materiał badawczy jest bardzo rozbudowany, został poddany wnikliwej analizie według przyjętych grup powodów. Część publikacji dotyczy stylu życia singli (.). Praca jest "dominującym elementem ich stylu życia", jest ich pasją, sensem życia, zabiera im wiele czasu - po godzinach jest kontynuowana w domu, trwa w weekendy, zaburza granice między pracą a czasem wolnym. (.) To opracowanie ma swoją niezaprzeczalną wartość, jest ważnym wkładem w socjologiczne rozważania dotyczące przemian życia społecznego. Ta analiza rozwijającego się zjawiska życia w pojedynkę (.) nie zamyka tematu, a raczej pobudza do refleksji.z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Kwak,Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibligrafia na stronach [245]-260.
Podejście procesowe w zarządzaniu pojawiło się wraz z koncepcją TQM w końcu lat 70. XX wieku i od tego czasu nieustannie ewoluuje. Można zauważyć dużą korelację pomiędzy rozwojem podejścia do zarządzania jakością w organizacjach a zmianami zachodzącymi w zarządzaniu procesami. W książce podjęto próbę analizy i oceny funkcjonowania koncepcji zarządzania procesami i przyjętych rozwiązań, wypracowanych przez dziesięciolecia w praktycei teorii zarządzania jakością. Publikacja składa się z trzech części, w których przedstawiono ideę zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością oraz zagadnienia związane z operacyjnym zarządzaniem procesami. Książka omawia także niezwykle ważne dla współczesnych organizacji kwestie dotyczące oceny dojrzałości zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami w najnowszej edycji normy systemowej ISO 9001:2015 oraz reinżynieringu procesów. Przedstawiono również przegląd instrumentów stosowanych w projektowaniu, pomiarze, oceniei doskonaleniu procesów."Na rynku krajowym, ale także zagranicznym, nie ma zwartego, kompleksowego opracowania dotyczącego problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami, które obejmowałoby bogaty dorobek nauki i dobrych praktyk menedżerskich z zakresu jakości. W tę lukę wpisuje się monografia dr inż. Anny Dobrowolskiej. Podziwiać należy ogrom pracy Autorki, jej wiedzę i doświadczenie oraz intelekt." - z recenzji prof. nadzw. dr hab. Zofii Zymonik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56017 (1 egz.)
Kaucja: 30,31 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżerów Budowlanych)
U dołu okł.: DG Edukacja i Kultura. Program "Uczenie się przez całe życie" Leonardo da Vinci.
Bibliogr. s. 179-182.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52239 (1 egz.)
Kaucja: 26,94 zł
Książka
W koszyku
Tekst także na stronie 2. okładki.
Język angielski Poziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ - SŁUCHAJ - ĆWICZCZYTAJ - dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści The Adventures of Sherlock Holmes przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ - pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu The Adventures of Sherlock Holmes dostępne na stronie poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ - do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów;· w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe;· dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu;· odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO - UTRWALAJ - UCZ SIĘ WYMOWYGenialny detektyw amator, Sherlock Holmes, rozwiązuje kolejne skomplikowane zagadki kryminalne. W ściganiu przestępców pomaga mu sztuka dedukcji, znajomość psychologii, chemii, prawa, literatury sensacyjnej, policyjne kroniki wypadków oraz nieodłączna fajka, a czasami gra na skrzypcach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang LA. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst także na stronie 2. okładki.
Język angielski Poziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ - SŁUCHAJ - ĆWICZCZYTAJ - dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści The Adventures of Sherlock Holmes przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ - pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu The Adventures of Sherlock Holmes dostępne na stronie poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ - do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów;· w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe;· dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu;· odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO - UTRWALAJ - UCZ SIĘ WYMOWYGenialny detektyw amator, Sherlock Holmes, rozwiązuje kolejne skomplikowane zagadki kryminalne. W ściganiu przestępców pomaga mu sztuka dedukcji, znajomość psychologii, chemii, prawa, literatury sensacyjnej, policyjne kroniki wypadków oraz nieodłączna fajka, a czasami gra na skrzypcach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 ang. LA (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce kod aktywacyjny.
Autorka tekstu źródłowego Lucy Maud Montgomery. Autorzy podręcznika Marta Fihel, Grzegorz Komerski.
Poziom B2.
Tekst głównie w języku angielskim.
Język angielskiPoziom B2 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ - SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ - dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści Anne of Avonlea przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego. SŁUCHAJ - pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu Anne of Avonlea dostępne na poltext.pl/pobierz. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ - do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczeniana marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów ; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć. POSZERZAJ SŁOWNICTWO - UTRWALAJ - UCZ SIĘ WYMOWYUrocza Ania Shirley wraca do Avonlea i rozpoczyna pracę jako nauczycielka w szkole, do której jeszcze niedawno sama uczęszczała. Praca okazuje się nie lada wyzwaniem! Jednak nie przeszkadza to jej w nawiązywaniu nowych przyjaźni, a tym bardziej we wpadaniu w nowe tarapaty. Wciągająca i pełna uroku opowieść o niezwykłej rudowłosej dziewczynie już od ponad stu lat podbija serca kolejnych pokoleń młodzieży na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-93 kan. LA (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej